loading...
هیئت مکتب المهدی (عج) شهرستان دامغان

(بسم الله الرحمن الرحیم)

مهدی موعود در عرصه ی زعامت دینی - سیاسی (حکومت صالحان)

سخنران: آیة الله محمدهادی معرفت
قال الله تعالی:(وَ نُرِیدُ أَنْ نَمُنَّ عَلَى الَّذِینَ اسْتُضْعِفُوا فِی الْأَرْضِ وَ نَجْعَلَهُمْ أَئِمَّةً وَ نَجْعَلَهُمُ الْوَارِثِینَ‌).(1)
طبق این آیه، اراده حق تعالی بر آن تعلّق گرفته که مستضعفان، مورد عنایت خاص قرار دارند و سرانجام، پیشوایان و رهبران جهان خواهند گردید، و پهنای زمین در اختیار آنان قرار خواهد گرفت.

این، همان نوید «حکومت صالحان» است که زمام امور را به دست خود خواهند گرفت و برای همیشه بر پهنای زمین، سروری خواهند نمود، و حکومت عدل الهی به دست آنان، اجرا خواهد گردید.
این آیه، گرچه درباره ی بنی اسرائیل و رهائی آنان از چنگ فرعونیان، آمده است، ولی دلالت آن عامّ است و بر اراده ی ازلی خدای سبحان دلالت می کند، که گه گاه در عرصه ی تاریخ تجلّی می کند؛ مثل دوران رسالت موسی (علیه السّلام)، که به گونه ی گذرا رخ داد، ولی تحقق کامل آن، در دوران ظهور امام زمان (عج الله تعالی فرجه الشریف) خواهد بود.

 

(بسم الله الرحمن الرحیم)
نکته قابل توجه در بارة روایات مربوط به حضرت مهدی(علیه السلام) در منابع اهل سنّت، این است که بزرگان فراوانی از ایشان، تصریح به صحت آنها کرده اند؛ از جمله:
1. ترمذی (م297) درباره سه حدیث مهدی(عجل الله تعالی فرجه الشریف) می گوید: «این حدیث نیکو وصحیح است».1 در بارة چهارمین حدیث نیز می گوید: «این حدیثی نیکو است».2

2. حاکم نیشابوری (م405) در بارة هر یک از چهار حدیث چنین می‌گوید: «اسناد این حدیث صحیح است؛ ولی بخاری و مسلم آن را نقل نکرده اند».3 در مورد سه حدیث دیگر
می گوید: «اسناد این حدیث صحیح است با شرط مسلم؛ ولی بخاری و مسلم نقل نکرده اند».4 نظرش در باره هشت حدیث دیگر این چنین است: «این حدیث صحیحی است با شرط شیخین(مسلم و بخاری)، ولی آن را نقل نکرده اند».5
3. بیهقی(م458) گوید: «حدیث‌های مربوط به خروج مهدی، صحیح‌ترین اسناد را دارد».6
4. بغوی (م510 یا 516) در کتابش مصابیح السنة در فصل «الصحاح» یک حدیث و در فصل «الحسان» پنج حدیث نقل کرده است.
5. قرطبی مالکی (م671) از معتقدان به متواتر بودن حدیث‌های مربوط به حضرت مهدی(علیه السلام) است. نکته مهم، اینکه وی ذیل حدیث ابن ماجه در مورد مهدی گوید: «اسنادش صحیح است» و تصریح می‌کند: حدیث «مهدی از عترت من، از فرزندان فاطمه است»، از حدیث محمّد بن خالد الجندی صحیح تر است.7
علاوه بر موارد یاد شده، دانشمندان فراوانی از اهل سنّت به صحیح بودن روایات مربوط به حضرت مهدی(عجل الله تعالی فرجه الشریف) تصریح کرده اند.8

(بسم الله الرحمن الرحیم)

 

آتش‌ گلستان شد

در هندوستان ياد و نام امام حسين (ع) منزلت ويژه‌اي دارد ،عده بسيار زيادي از بازرگانان و ثروتمندان هند از مذاهب مختلف اعتقاد فوق‌العاده‌اي به حضرت سيدالشهدا دارند و براي برکت اموالشان همه ساله مقداري از ثروت خود را نذر سوگواري آن حضرت مي‌کنند.
يکي از آنان هر ساله همراه سينه‌زنان حرکت مي‌کرد و همراه با آنان بر سر و سينه مي‌زد، هنگاميکه آن مرد بازرگان از دنيا رفت بنا به رسوم مذهبي خودشان بدن او را در آتش مي‌سوزانيدند تا خاکستر بدن را دفن نمايند.اما با کمال تعجب و شگفتي ديدند آتش در دست راست و قسمتي از سينه‌اش ابداً اثري نکرده است.پس بستگانش آن دو قطعه از بدن را به قبرستان شيعيان آوردند و گفتند:«اين دو عضو از آن حسين شماست»...1

 

بنیانگذار انقلاب اسلامی در ابتدای انقلاب ایران وظیفه همه نهادهای مسئول در نظام را تمهید ظهور امام زمان(عج) می‌دانند، زمینه سازی را بالاتر از اعتقاد به انتظار بیان می‌کنند و این آرزو را مطرح می‌کنند که این فضا را باید نهادهای متولی به کشورهای دیگر هم بکشانند.

 

وقتی نگاه امام خمینی‌(ره) را به حوزه آینده مورد تعمق قرار می‌دهیم، بحث افق آینده جامعه و مهدویت را پیوند عمیق می‌دهند، فرهنگ جامعه را مبتنی بر مهدویت طراحی می‌کنند.

 

امام خمینی‌(ره) عبادتی را که روح مهدویت در آن نباشد، و روح جامعه سازی مهدوی در آن دیده نشود را عبادت در فضای اسلام آمریکایی معرفی می کنند و حتی انتظار برای فرج برای آن گروه‌ها و اقشاری از جامعه که صرفا در دعا خلاصه می‌کنند و حتی در آن امر به معروف و نهی از منکر و جهاد نفی می‌شود را اسلام آمریکایی عنوان می‌کنند‌.

 

در ادامه این نوشتار به نگاه امام خمینی‌(ره) در تعریف انتظار صحیح و برداشت‌ها و پاسخ‌های ایشان به مقوله انتظار فرج امام زمان‌(عج) می‌پردازیم‌.


 

 

(بسم الله الرحمن الرحیم)

حضرت خدیجه در آخرین لحظات زندگی از حضرت رسول درخواست کرد. من از قبر در هراسم؛ از تو می خواهم مرا درلباسی که هنگام نزول وحی به تن داشتی، کفن کنی.

 

حضرت خدیجه (س) سه سال قبل از هجرت بیمار شد. پیغمبر (ص) به عیادت وی رفت و فرمود: ای خدیجه، اما علمت ان الله قد زوجنی معک فی الجنه: آیا می دانی که خداوند تو را دربهشت نیز همسرم ساخته است!؟

آنگاه از خدیجه دل جویی و تفقد کرد؛ او را وعده بهشت داد و درجات عالی بهشت را به شکرانه خدمات او توصیف فرمود.

چون بیماری خدیجه شدت یافت، عرض کرد: یا رسول الله! چند وصیت دارم: من در حق تو کوتاهی کردم، مرا عفو کن.

پیامبر (ص) فرمود: هرگز از تو تقصیری ندیدم و نهایت تلاش خود را به کار بردی. در خانه ام بسیار خسته شدی و اموالت را درراه خدا مصرف کردی.

بقیه متن را در ادامه مطلب بخوانید

 


قيام لله ، يگانه راه اصلاح جهان
بسم الله الرحمنالرحيم
قال الله تعالى :
-قل انمااعظكم بواحده ان تقوموا لله مثنى و فرادا
خداى تعالى در اين كلام شريف ، از سرمنزل تاريك طبيعت تامنتهاى سير انسانيت را بيان كرده و بهترين موعظه هايى است كه خداى عالم از ميانتمام مواعظ انتخاب فرموده و اين يك كلمه را پيشنهاد بشر فرموده ، اين كلمه تنها راهاصلاح در جهان است . قيام براى خداست كه ابراهيم خليل الرحمن را به منزل خلت رساندهو از جلوه هاى گوناگون عالم طبيعت رهانده .

خليل آسا در علم اليقينزن

 

نداى لااحب الافلين زن .


قيام لله است كه موسى كليم را با يك عصا به فرعونيان چيره كرد و تمام تخت و تاج آنها را به باد فنا داد و نيز او را به ميقات محبوب رساند و به مقام صعق و صحو كشاند. قيام براى خداست كه خاتم النبيين صلى الله عليه وله را يك تنه بر تمام عادات و عقايد جاهليت غلبه داد و بت ها را از خانه خدا برانداخت و به جاى آن توحيد و تقوا را گذاشت و نيز آن ذات مقدس را به مقام قاب قوسين او ادنى رساند.
بدبختى و تيره روزى ما به خاطر قيام براى منافع شخصى است .
خودخواهى و ترك قيام براى خدا ما را به اين روزگار سياه رسانده و همه جهانيان را بر ما چيره كرده و كشورهاى اسلامى را زير نفوذ ديگران درآورده . قيام براى منافع شخصى است كه روح وحدت و برادرى را در ملت اسلامى خفه كرده . قيام براى نفس است كه بيش از دهها ميليون جمعيت شيعه را به طورى از هم متفرق و جدا كرده كه طعمه مشتى شهوت پرست پشت ميزنشين شدند. قيام براى شخص است كه يك نفر مازندرانى بيسواد را بر يك گروه چندين ميليونى چيره مى كند كه حرث و نسل آنها را دستخوش شهوات خود كند. قيام براى نفع شخصى است كه الان هم چند نفر كودك خيابانگرد را در تمام كشور بر اموال و نفوس و اعراض مسلمانان حكومت داده . قيام براى نفس اماره است كه مدارس علم و دانش را تسليم مشتى كودك ساده كرده و مراكز علم قرآن را مركز فحشا كرده . قيام براى خود است كه موقوفات مدارس و محافل دينى را به رايگان تسليم مشتى هرزه گرد بى شرف كرده و نفس از هيچ كس در نمى آيد. قيام براى نفس است كه چادر عفت را از سر زن هاى عفيف مسلمان برداشت و الان هم اين امر خلاف دين و قانون در مملكت جارى است و كسى بر عليه آن سخن نمى گويد. قيام براى نفع هاى شخصى است كه روزنامه ها كه كالاى پخش فساد اخلاق است ، امروز هم همان نقشه ها را كه از مغز خشك رضاخان بى شرف تراوش كرده تعقيب مى كنند و در ميان توده پخش مى كنند. قيام براى خود است كه مجال به بعضى از اين وكلاى قاچاق داده كه در پارلمان بر عليه دين و روحانيت هر چه مى خواهند بگويند و كسى نفس نكشد.

 

بقیه متن را در ادامه مطلب بخوانید



اطلاع رسانی / باید کاری کرد... (مهم)

(بسم الله الرحمن الرحیم)
همانطور که احتمالا مطلع هستید با جستجوی کلمه ی "shia muslims" در گوگل ایمیج و بینگ ایمیج و ... با تصاویر نامناسبی از قبیل خودزنی و قمه زنی و رفتارهای خشن دیگر روبرو میشوید که آبروی شیعیان را برده است . این تصاویر که هیچ ارتباطی به رفتارهای یک شیعه واقعی ندارد , از طرفی موجب وهن مذهب عقلانی تشیع شده است و از طرفی اگر فردی بخواهد در مورد شیعیان اطلاعاتی کسب کند مطمئنن اولین کاری که میکند جستجو در گوگل هست و وقتی وارد بخش تصاویر شود با چنین صحنه ای روبرو خواهد شد که کل صفحه را خون تشکیل داده است !


فکر میکنید آن فرد که شاید میخواست مسلمان و شیعه شود چه فکری میکند ؟! آیا نمیگوید این ها یه مشت وحشی هستند که به خود هم رحمی ندارند چه برسد به دیگران؟!

بر اساس آیات قرآن کریم هر كس، انساني را بدون ارتكاب قتل يا فساد در روي زمين بكشد، چنان است كه گويي همة انسان‌ها را كشته و هر كس، انساني را از مرگ رهايي بخشد، چنان است كه گويي همة مردم را زنده كرده است.»
بر اساس روايات، ارشاد مردم به راه حق و هدايت آنها، نوعي احياء و گمراه كردن مردم، نوعي قتل است؛ به عبارت ديگر، گرچه مفهوم ظاهري آيه مرگ و حيات مادي است، امّا از آن مهمتر مرگ و حيات معنوي؛ يعني گمراه ساختن يك نفر يا نجات او از گمراهي است.


پس مسئله بسیار مهمی است که باید به آن توجه کرد . شاید یک تصویر موهن موجب گمراهی یک شخص جویای حقیقت شود و یک تصویر مناسب فرد را هدایت کند .
خب ! پس باید کاری کرد ... باید بتوانیم مذهب بر حق و عقلانی تشیع را با تصاویر مناسب به جهانیان نشان دهیم . این وظیفه ی دینی تمامی افرادی است که ادعای شیعه بودن دارند و میخواهند برای هدایت افراد و نزدیک کردن ظهور کاری انجام دهند و مطمئنن آثار ماتاخر زیادی برای کسانی که بتوانند فردی را هدایت کنند دارد.

چه کاری باید انجام داد؟!
برای این کار و برای اینکه بتوانیم تصاویر خود را سریعتر به بخش گوگل ایمیج اضافه کنیم باید تصاویری در سایت ها و شبکه های اجتماعی , وبلاگ ها و ... آپلود کنیم . البته چند نکته قابل ذکر است :

  • 1-تصاویر حتما باید توسط شما آپلود مجدد شود و بر روی وبلاگ , سایت و ... قرار بگیرد و از کپی کردن تصاویر خودداری کنید .
  • 2-تصاویر باید با برچسب و تایتل (عنوان) shia muslims باشند . یعنی در زمان بارگزاری تصاویر روی وبلاگ و سایت و ... در قسمت نام عکس و یا نوشته جایگزین یا عنوان عکس و ... که در جاهای مختلف اسم های مختلفی دارد شما "shia muslims" را وارد کنید
  • 3-برای مطلبتان هم اگر همین عنوان را استفاده کنید بهتر است
  • 4-برچسب های مطلب خود را نیز با عناوینی مانند shia muslims , shi'a muslims , shia , shi'a , Shiite Photos , muharam ,  muharram , ashura پر کنید


اگر پیشنهادی در این زمینه دارید ما را در جریان بگذارید .

از تمام دوستان فعال در فضای مجازی دعوت میشود که به این حرکت بپیوندند .
(بسم الله الرحمن الرحیم)
كرامات و معجزات حضرت زهرا (س) به اندازه ای است که می توان کتب متعددی در ان خصوص نوشت ولی در این مختصر به چند نمونه اشاره می گردد؛

 

 

 فرستادن غذا از طرف خداوند براى حضرت زهرا (س)
حضرت فاطمه عليه السلام در پيشگاه خدا آن چنان معزز بود كه بارها مورد عنايت خاص آسمانى قرار گرفته و موائد گوناگون از سوى پروردگار عالم نازل مى‏شد كه اينك به برخى از آنها اشاره مى ‏كنيم:

 

پيامبر عالى قدر اسلام به شدت گرسنه بود و ضعف و ناتوانى وى را از پاى درآورده بود، او براى پاره نانى به اتاقهاى هريك از زنانش مراجعه كرد، ولى آنان نيز طعامى نداشتند. سرانجام به خانه ‏ى دخترش فاطمه عليه السلام سركشيد، تا در آن خانه‏ ى اميد به مقصود رسد، ولى فاطمه عليه السلام و بچه‏ هايش گرسنه بودند و تكه‏ نانى در آنجا نيز به دست نيامد.

 

(بسم الله الرحمن الرحیم)

ابوالحسن امام علی النقی الهادی علیه‌‌السلام پیشوای دهم شیعیان، در نیمه ذی حجه سال 212 هجری قمری در اطراف مدینه در محلی به نام «صُریا» به دنیا آمد. پدرش پیشوای نهم، امام جواد علیه‌‌السّلام و مادرش بانوی گرامی سمانه است که کنیزی با فضیلت و با تقوا بود. مشهورترین القاب امام دهم، نقی و هادی است و به آن حضرت ابوالحسن الثالث نیز می‌‌گویند. امام هادی علیه‌السّلام در سال 220هجری پس از شهادت پدر گرامیشان که هنوز بیش از هشت سال نداشت، به امامت رسید.

به مناسبت سالروز میلاد آن امام همام، 40 حدیث نورانی تقدیم مخاطبان گرامی می‌شود:


(بسم الله الرحمن الرحیم)


مدیر حوزه علمیه امام مهدی(عج) گفت: علت غیبت حضرت حجت(عج) این است که مردم به اخلاق الهی مزین شوند و برای آن زمانی که آن جنت الصغری در مقابل جنت الکبری تبیین می‌شود، آماده شوند.

 

\"\"

(بسم الله الرحمن الرحیم)

در یک روایت آمده است هفت نفر تصمیم گرفتند «محمد» را در نوجوانی بکشند، اما بحیرا (راهب مسیحی) نگذاشت. مؤلف کتاب ۳۵ جلدی «الصحیح من سیرة النبی الاعظم» این روایت را نادرست می‌داند و برای رد آن ۴ دلیل اقامه می‌کند.

 

\"\"

(بسم الله الرحمن الرحیم)
پنجمین اختر تابناک امامت حضرت امام محمّد باقر عليه‌السلام فرمودند: خداوند، مؤمنان را از خاك بهشت آفريد و از روح خود در آنان دميد، از اين رو مؤمن با مؤمن، برادرِ پدر و مادرى است.
پس هر گاه كه به يكى از آنان در ديارى اندوهى برسد، ديگرى هم در غم او اندوهگين مى‌شود.

 

\"\" 

 

 

 

 

 

 

(بسم الله الرحمن الرحیم)

گفت و گو با استاد مجتبی السّاده، ترجمه ی: سیّد شاهپور حسینی
استاد مجتبی الساده، از عالمان محقق و نویسنده ی جهان اسلام و مقیم «عربستان سعودی» است که تاکنون کتب و مقالات ارزشمندی از ایشان حول موضوع مهدویت، نشانه های ظهور و مسائل مرتبط با آن به زیور طبع آراسته شده است. ایشان که عضو شورای علمی، افتخاری ماهنامه ی موعود می باشند، به طور مستمر مقالاتی را برای خوانندگان گرامی قلم زده اند که در این ماهنامه به چاپ رسیده است.
\"\"

(بسم الله الرحمن الرحیم)
پرسش :

آيا انقلاب اسلامي ايران مي‌تواند از مقدمات ظهور امام زمان(عج) محسوب گردد؟

 

\"\"

(بسم الله الرحمن الرحیم)


یکی از اساتید دانشگاه کمبریج مدعی است کتابی در این جهان وجود دارد که در خوانندگان اروپایی اثر جذب مغناطیسی دارد و رهایشان نمی‌کند مگر اینکه خواننده به زور خود را از آن کتاب جدا کند.

 

\"\"

(بسم الله الرحمن الرحیم)

حق الناس از نظر اسلام با عدالت و حكمت الهی رابطه ای تنگاه تنگ دارد و دارای گستره وسیعی می‌باشد. به عبارتی حق الناس در همه ابواب فقه وجود دارد و می‌توان گفت كه بابی از ابواب فقه اسلامی نیست، مگر اینكه مسایل فراوانی در زمینه حق الناس وجود دارد.
\"\"

(بسم الله الرحمن الرحیم)
متوکل در سال ۲۳۶ قمری دستور داد آرامگاه سرور شهیدان حضرت اباعبدالله الحسین (ع) و بناهای اطراف آن ویران و زمین پیرامون آن کشت شود و نیز در اطراف آن پاسگاه‌هایی برقرار ساخت تا از زیارت آن حضرت جلوگیری کند.

 

\"\"


(بسم الله الرحمن الرحیم)
 ایمان، عبارتست از جایگیر شدن اعتقاد در قلب، و این کلمه از ماده (ء م ن) اشتقاق یافته، کانه شخص با ایمان، بکسی که بدرستی و راستی و پاکی وی اعتقاد پیدا کرده، امنیت می دهد، یعنی آنچنان دل گرمی و اطمینان می دهد که هرگز در اعتقاد خودش دچار شک و تردید نمی شود، چون آفت اعتقاد و ضد آن شک و تردید است.

 

\"\"

(بسم الله الرحمن الرحیم)

از نظر شیعه مسئله ی حکومت در عصر حضور ائمه کاملاً روشن است و تردیدی در مشروعیت حکومت معصوم و نفی مشروعیت حکومت های دیگر نیست، اما در عصر غیبت، موضوع به این روشنی نیست. اغلب فقها و علما به طور صریح و مفصل به این بحث نپرداخته اند. شاید به این علت که احتمال ایجاد حکومتی شیعی در عصر غیبت را بسیار بعید می دانستند. قبل از صفویه تنها در دوره آل بویه که شیعیان در برخی از مناطق جهان اسلام حاکم شدند، اما ظاهراً از آن رو که تصور نمی شد غیبت امام دوازدهم چندان طولانی شود، از نظریه پردازی در مورد حکومت در عصر غیبت خودداری شد. با این حال در همین زمان نیز در آثار فقها می توان مطالب پراکنده ای را یافت که بر اختیارات فقها به عنوان نایبان امام در عصر غیبت تأکید می کنند و می توانند زمینه ساز یک تئوری سیاسی محسوب شوند.
\"\"

مقدمه 
الحمدلله رب العالمين ، و الصلاة على محمد و آله اجمعين ، و لعنة الله على اعدائهم الى يوم الدين
خداوندا، آينه دل را به نور اخلاص روشنى بخش ؛ و زنگار شرك و دو بينى را از لوح دل پاك گردان ؛ و شاهراه سعادت و نجات را به اين بيچارگان بيابان حيرت و ضلالت بنما؛ و ما را به اخلاق كريمانه متفلق فرما؛ و از نفحات و جلوه هاى خاص خود كه مختص اولياء درگاه است ما را نصيبى ده ؛ و لشگر شيطان و جهل را از مملكت قلوب ما خارج فرما؛ و جنود علم و حكمت و رحمان را به جاى آن ها جايگزين كن ؛ و ما را با حب خود و خاصان درگاهت از اين سراى درگذران ؛ و در وقت مرگ و بعد از آن با ما با رحمت خود رفتار فرما؛ و عاقبت كار مارا با سعادت قرين كن ؛ بحق محمد و آل الطاهرين ، صلوات الله عليهم اجمعين .


 

(بسم الله الرحمن الرحیم)

شباهت‌های امام زمان(عج) به پیامبر اکرم(ص) بسیار است. و در آیینه روایات و زیارات بارها این ویژگی ها مورد توجه قرار گرفته است. رحمت، خاتمیّت، امنیت بخشی و . . .

 


 

(بسم الله الرحمن الرحیم)

1. غیبت صغرا

با شهادت امام عسکری علیه السّلام و آغاز امامت صاحب الزمان عجل الله تعالی فرجه الشریف در سال 260 دوره رمزآلود و تربیتی غیبت آغاز می شود. حدود هفتاد سال آغازین این دوره، غیبت صغرا نام گرفته که در آن سازمان وکالت در غیبت امام عجل الله تعالی فرجه الشریف به انجام وظایف خویش ادامه می دهد. این وظایف در آن دوره عبارت بود از(1):

 

 

(أَنَاخَاتِمُ الْأَوْصِیَاء وَبِی یَدْفَعُ اللَّهُ الْبَلَاء) شباهت‌های امام زمان(عج) به پیامبر اکرم(ص) بسیار است. و در آیینه روایات و زیارات بارها این ویژگی ها مورد توجه قرار گرفته است. رحمت، خاتمیّت، امنیت بخشی و . . . در روایات بسیاری به اوصاف مشترک و شباهت‌های امام زمان(عج) به پیامبر اکرم(ص) اشاره شده است. ما در این نوشتار به بعضی از این ویژگی‌ها اشاره می‌نماییم:

 

بررسی این مسئله که آیا مذاهب مختلف دین مبین اسلام به وجود یک مصلح جهانی یا به تعبیر شیعیان امام زمان(عج) اعتقاد دارند ؟

 

  گرچه اسلام در عصر رسول اکرم (ص) بر تمام عالم گسترش پیدا نکرد، ولی :

اولاً: خبر اسلام ودعوت آن به گوش غالب بلاد اسلامی رسید وشخص رسول اکرم (ص) مردم عالم را به اسلام دعوت نمود.

ثانیاً : خود قرآن وشخص پیامبر اکرم (ص) خبر از تحقق اسلام در سطح گسترده ودر تمام روی زمین داده است، نه اینکه مسلمانان بعد از یأس از فراگیری اسلام به این عقیده روی آورده باشند.

 

(بسم الله الرحمن الرحیم)
پيامبر اکرم حضرت محمد مصطفی صلى الله عليه و آله فرمودند: آيا شما را از شبيه ترينتان به خودم با خبر نسازم؟ گفتند: آرى اى رسول خدا! فرمودند: هر كس خوش اخلاق‌تر، نرم خوتر، به خويشانش نيكوكارتر، نسبت به برادران دينى اش دوست دارتر، بر حق شكيباتر، خشم را فروخورنده‌تر و با گذشت‌تر و در خرسندى و خشم با انصاف‌تر باشد

 

 

.

 

 

 

 

(بسم الله الرحمن الرحیم)

حجت‌الاسلام والمسلمین محسن قرائتی شنبه‌ شب در همایش وحدت که روستای بناب برگزار شد با اشاره به شبهه وهابیت در خصوص تکفیر زیارت کنندگان اهل‌قبور اظهار داشت: اگر زیارت امام‌ حسین (ع) و دور زدن به دور ضریح ایشان کفر است پس چرا مسلمانان طی حج به گرد حجر اسماعیل (ع) می‌چرخند.

(بسم الله الرحمن الرحیم)


نگاهی به زندگی امام‌ صادق‌ (ع‌)
حضرت‌ امام‌ جعفر صادق‌ عليه‌ السلام‌ رئيس‌ مذهب‌ جعفرى‌ (شيعه‌) در روز 17ربيع‌ الاول‌ سال‌ 83 هجرى‌ چشم‌ به‌ جهان‌ گشود. پدرش‌ امام‌ محمد باقر ( ع‌ ) و مادرش‌ "ام‌ فروه‌" دختر قاسم‌ بن‌ محمد بن‌ ابى‌ بكر مى‌باشد.

كنيه‌ آن‌ حضرت‌: "ابو عبدالله‌" و لقبش‌ "صادق‌" است‌ . حضرت‌ صادق‌ تا سن‌ 12 سالگى‌ معاصر جد گراميش‌ حضرت‌ سجاد بود و مسلما تربيت اوليه‌ او تحت‌ نظر آن‌ بزرگوار صورت‌ گرفته‌ و امام‌ ( ع‌ ) از خرمن‌ دانش‌ جدش‌ خوشه‌چينى‌ كرده‌ است‌.
پس‌ از رحلت‌ امام‌ چهارم‌ مدت‌ 19 سال‌ نيز در خدمت‌ پدر بزرگوارش‌ امام‌ محمد باقر ( ع‌ ) زندگى‌ كرد و با اين‌ ترتيب‌ 31 سال‌ از دوران‌ عمر خود را در خدمت‌ جد و پدر بزرگوار خود كه‌ هر يك‌ از آنان‌ در زمان‌ خويش‌ حجت‌ خدا بودند ، و از مبدأ فيض‌ كسب‌ نور مى‌نمودند گذرانيد .

(بسم الله الرحمن الرحیم)

نيازي به سود نداريم
 

امام صادق(ع)، به خدمتكار خويش، مصادف، هزار دينار داد و به وي گفت: «آماده شو تا براي سفري تجاري به مصر روي؛ زيرا تعداد خانواده من [و خرجي آنان] زياد است.» مصادف، وسايل سفر را فراهم آورد و با بازرگانان به مصر رفت. چون نزديك شهر رسيد، كارواني تجاري در بيرون، به استقبال آنان آمد و ايشان از آن كاروان درباره وضعيت كالايي كه با خود آورده بودند، پرسيدند آيا در مصر چنين كالايي هست يا نه؟ كاروانيان گفتند: چنين كالايي در مصر نيست. آنگاه سوگند خوردند و قرارداد بستند كه از هر دينار، يك دينار سود بگيرند (يعني سود را مضاعف قرار دادند).

(بسم الله الرحمن الرحیم)

در بخشی از پیام این مرجع تقلید آمده است: علمایی که از مذاهب اسلامی برای از بین بردن توطئه دشمنان احساس خطر و مسئولیت می‌کنند، بر تلاش خود بیافزایند و از طرق فرهنگی مسلمانان را متوجه مسئولیت خود کنند.

 


(بسم الله الرحمن الرحیم)
امیرالمومنین امام علی علیه‌السلام فرمود: دوستان خدا آنانند كه؛
به درون و باطن دنيا نگريستند آنگاه كه مردم به ظاهر آن چشم دوختند.
سرگرم آينده دنيا شدند آنگاه كه مردم به امور زودگذر دنيا پرداختند.
پس هواهاي نفساني كه آنان را از پاي در مي‌‏آورد، كشتند.
آنچه كه آنان را به زودي ترك مي‏‌كرد، ترك گفتند.
بهره‌مندي دنيا پرستان را از دنيا، خوار شمردند، و دست‏يابي آنان را به دنيا، زودگذر دانستند.
با آنچه مردم آشتي كردند، دشمني ورزيدند.
با آنچه دنيا پرستان دشمن شدند، آشتي كردند.
قرآن به وسيله آنان شناخته مي‏‌شود، و آنان به كتاب خدا آگاهند.
قرآن به وسيله آنان پا بر جاست و آنان به كتاب خدا استوارند.
به بالاتر از آنچه اميدوارند چشم نمي‏‌دوزند.
و غير از آنچه كه از آن مي‏‌ترسند هراس ندارند. 

 


(بسم الله الرحمن الرحیم)

طليعه سخن: 

در هفدهم ربيع الاول سال 83 ه . ق در مدينه منوره فرزندى پاك از سلاله رسول گرامى اسلام صلى الله عليه و آله ديده به جهان گشود. نام او جعفر و كنيه‏اش ابا عبدالله بود، پدر ارجمندش امام محمدباقر عليه السلام پيشواى پنجم شيعيان و مادر گرامى‏اش ام فروة مى‏باشد. (1) ايشان كه بعد از شهادت پدر بزرگوارشان، سرپرستى و امامت‏شيعيان را به عهده داشتند، به القابى همچون صادق، صابر، فاضل و طاهر مشهور بودند. 

(بسم الله الرحمن الرحیم)

چکیده

برطبق روش موضوع پژوهی در فصل اول به کلیات بحث و تعریف معجزه و اعجاز پرداخته، سپس در فصل دوم به تفاوت‌های بین معجزه و شعبده و سحر و کرامت و ارهاص اشاره خواهد شد. در فصل سوم به انواع مختلف معجزه از نظر بزرگان دینی و علمای اعلام ذکر خواهد شد که از طریق این انواع خواننده به عظمت و بزرگی پیامبر اسلام «صلوات الله علیه و آله» پی برده و بر حق بودن دعوت و راه مبین اسلام یقین پیدا می‌کند. اما خواننده عزیز باید بداند که بزرگ‌ترین معجزه و به بیانی دیگر معجزه‌ی جاویدان این بزرگوار همانا قرآن مجید است ولی در جواب کسانی که این معجزه را برای ایشان منحصر کرده و به آیاتی چند که در جواب خواسته های بی جا و از روی خود خواهی نه طلب معجزه برای ایمان آوردن، پیامبر بزرگوار استناد می‌کنند که پیامبر می‌فرمودند: من بشری بیش نیستم که خواسته های نا معقول شما را از خداوند بخواهم، لازم دیدم که قطره ای از دریای معجزات این بزرگوار را ذکر کنم امید است که جوابی باشد به منکران داشتن معجزه ای غیر از قرآن برای ایشان.


 

(بسم الله الرحمن الرحیم)
درحالیکه در آغاز بحران و جنگ در سوریه، حامیان گروه‌های مسلح و تروریستی با تبلیغات گسترده رسانه‌ای سعی داشتند این بحران را "انقلاب مردم سوریه ضد نظام حاکم" معرفی کنند؛ پس از مدتی رفته رفته نشانه‌های حضور این گروه‌ها برای مردم سوریه و دیگر کشورها ثابت شد، و همگان با اسامی و نامهایی آشنا شدند که تا پیش از این هیچ نام و نشانی از آنها در سوریه نبود.

 


(بسم الله الرحمن الرحیم)
"ابومحمد العدنانی" سخنگوی داعش در نواری صوتی خطاب به نیروهای این گروه گفت: به آنها (اعضای ائتلاف مخالفان سوری) حمله و آنها را نابود کنید؛ و توطئه را پیش از اجرایی شدن خنثی کنید. هیچ یک از آنها را زنده نخواهیم گذاشت و کاری خواهیم کرد که مایه عبرت دیگران شود .

 


(بسم الله الرحمن الرحیم)
اعتقاد و باور به امام زمان (ع) و معرفت و محبت ایشان از نظر فردی، خانوادگی و اجتماعی دارای تأثیرات مثبت فراوانی است که شناخت این آثار موجب افزایش دلبستگی و تشویق بیشتر در جهت تقویت مبانی ولائی انسان در محیط خانواده و روابط خانوادگی و تربیت فرزندان خواهد شد. برخی از فوائد مهدی محوری در خانواده عبارت است از:

 


(بسم الله الرحمن الرحیم)

آیت الله خامنه‌ای تاکید کردند: باید جبهه دشمن را شناخت. نباید لبخند دشمن را جدی گرفت و فریفته آن شد. دشمنان انقلاب امروز نیز با تمام قوا ایستاده و از دشمنی منصرف نشده‌اند اما اگر ناچار شوند عقب‌نشینی می کنند.

 


(بسم الله الرحمن الرحیم)
امیرالمومنین امام علی(درود خدا بر او)، در نصیحتی ماندگار فرمودند: 
با سكوت بسيار، وقار انسان بيشتر شود، و با انصاف بودن، دوستان را فراوان كند، و با بخشش، قدر و منزلت انسان بالا رود، با فروتني، نعمت كامل شود، با پرداخت هزينه‌‏ها، بزرگي و سروري ثابت گردد، و روش عادلانه، مخالفان را درهم شكند، و با شكيبايي در برابر بي‏‌خرد، ياران انسان زياد گردند

 

 

 

 

 

 

 

 

تعداد صفحات : 4

درباره ما
Profile Pic
هیئت مکتب المهدی (عج) با عنایت به خداوند منان و مدد اهل بیت وبه جهت آشنایی بیشتر همشهریان عزیز دامغانی با فعالیت های هیئت مکتب المهدی (عج) وبرنامه های این هیئت اقدام به ایجاد این وبلاگ نموده است.لطفاً با نظرات خود خادمان اهل بیت را یاری نمایید.
اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟
  • آرشیو
    آمار سایت
  • کل مطالب : 151
  • کل نظرات : 5
  • افراد آنلاین : 1
  • تعداد اعضا : 0
  • آی پی امروز : 0
  • آی پی دیروز : 0
  • بازدید امروز : 2
  • باردید دیروز : 1
  • گوگل امروز : 0
  • گوگل دیروز : 0
  • بازدید هفته : 6
  • بازدید ماه : 4
  • بازدید سال : 390
  • بازدید کلی : 6,340