loading...
هیئت مکتب المهدی (عج) شهرستان دامغان

(بسم الله الرحمن الرحیم)

از نظر شیعه مسئله ی حکومت در عصر حضور ائمه کاملاً روشن است و تردیدی در مشروعیت حکومت معصوم و نفی مشروعیت حکومت های دیگر نیست، اما در عصر غیبت، موضوع به این روشنی نیست. اغلب فقها و علما به طور صریح و مفصل به این بحث نپرداخته اند. شاید به این علت که احتمال ایجاد حکومتی شیعی در عصر غیبت را بسیار بعید می دانستند. قبل از صفویه تنها در دوره آل بویه که شیعیان در برخی از مناطق جهان اسلام حاکم شدند، اما ظاهراً از آن رو که تصور نمی شد غیبت امام دوازدهم چندان طولانی شود، از نظریه پردازی در مورد حکومت در عصر غیبت خودداری شد. با این حال در همین زمان نیز در آثار فقها می توان مطالب پراکنده ای را یافت که بر اختیارات فقها به عنوان نایبان امام در عصر غیبت تأکید می کنند و می توانند زمینه ساز یک تئوری سیاسی محسوب شوند.
\"\"

(بسم الله الرحمن الرحیم)

آیت الله خامنه‌ای تاکید کردند: باید جبهه دشمن را شناخت. نباید لبخند دشمن را جدی گرفت و فریفته آن شد. دشمنان انقلاب امروز نیز با تمام قوا ایستاده و از دشمنی منصرف نشده‌اند اما اگر ناچار شوند عقب‌نشینی می کنند.

 


(بسم الله الرحمن الرحیم)
در آستانه فرارسیدن محرم الحرام و ایام عزاداری شهادت حضرت سیدالشهداء علیه‌السلام و یاران باوفای ایشان، پایگاه اطلاع‌رسانی KHAMENEI.IR بیست جمله‌ی برگزیده از رهبر انقلاب درباره عزاداری سیدالشهدا علیه‌السلام را منتشر كرد:

 

 

 

نکته ایکه باید به آن توجّه شود این است که سوال «هدف از خلقت چیست» یک وقت به این معناستکه هدف خالق از خلقت چیست؟ یعنی خالق چه انگیزه‌ای دارد و چه چیز عامل و باعث ومحرّک اوست برای خلقت، این چیزی است که خلقت نمی‌تواند باین معنا هدف داشته باشداین مستلزم نقص و کمبود فاعل (خداوند) است. یعنی این گونه هدفداری تنها در فاعل‌هایبالقوه و در مخلوقات صادق است، و در خالق هستی یعنی خداوند، مورد و مصداق ندارد چوناین‌گونه هدف داشتن‌ها برمی‌گردد به استکمال یعنی فاعل با کار خود می‌خواهد به چیزیو کمالی که ندارد برسد.ولی یک وقت هدف فعل مطرح است، زیرا هر کاری را که در نظر بگیریم این کار بسوی هدفی است و بسوی کمالی است و برای آن کمال آفریده شده است و این فعل آفریده شده است که به آن کمال برسد مانند گیاهی که از زمین می‌روید و شروع به رشد و فعالیت می‌کند، به سوی کمال پیش می‌رود این غایت فعلی است. آنچه در این پاسخ پی‌گیری می‌شود همین معنای دوّم است :

 

ختم نبوت بدون نصب امام معصوم ، خلاف حكمت الهى است و كامل بودن دين جهانى و جاودانى اسلام ، منوط به اين است كه بعد از پيامبر اكرم ( ص ) جانشينان شايسته اى براى او تعيين گردند بگونه اى كه بجز مقام نبوت و رسالت ، داراى همه مناصب الهى وى باشند

 


(بسم الله الرحمن الرحیم)

ماجرای غدیر خم در بعضى از روایات، به طور مفصّل و طولانى، در بعضى دیگر، به صورت مختصر و کوتاه، در بعضى، تنها به گوشه‌‌‏اى از داستان و در بعضى به گوشه دیگر آن اشاره شده است که از مجموع آنها به طور خلاصه چنین استفاده مى‌‌‏شود:


(بسم الله الرحمن الرحیم)

به نقل از پایگاه اطلاع رسانی دفتر حفظ و نشر آثار حضرت آیت‌الله العظمی خامنه‌ای گزیده‌ای از بیانات رهبر معظم انقلاب به مناسبت عید سعید غدیر خم را منتشر کرده است که در ادامه می‌آید.

 

(بسم الله الرحمن الرحیم)
محمود بن لبید میگوید: پس از وفات رسول الله صلی الله علیه‏ و ‏آله‏ فاطمه زهرا علیهاالسلام را در كنار قبر حمزه در احد مشاهده كردم، در حالى كه به شدت منقلب بود و اشك می ‏ریخت. صبر كردم تا آرام گرفت، آنگاه به حضور ایشان رسیدم و عرضه داشتم: اى بانوى من! سؤالى برایم پیش آمده است كه می خواهم با شما در میان بگذارم .

ادامه سخن حصرت زهرادرادامه مطلب


(بسم الله الرحمن الرحیم)
دکتر محمدحسین رجبی دوانی از اساتید تاریخ اسلام به سؤالات مهر پیرامون واقعه غدیر پاسخ داده است که در پی می آید:

*جناب دکتر محمدحسین رجبی دوانی در ابتدا بفرمایید که واقعه غدیرخم چه تأثیری در تاریخ اسلام گذاشت؟


 

ادامه سخنرانی درادامه مطلب

 

با سلام: اگر در این مقاله اشکال نوشتاری وجود دارد پیشاپیش از تمامی خوانندگان مقاله عذر خواهی می کنم . این مقاله تایپ صحبت های استاد علی اکبر رائفی پور در برنامه جمال افتاب از رادیو میقات است . از این که این مقاله را برای خواندن انتخاب کرده اید از شما سپاس گذارم . 
 با تشکر    

 

 



 


قيام لله است كه موسى كليم را با يك عصا به فرعونيان چيره كرد و تمام تخت و تاج آنها را به باد فنا داد و نيز او را به ميقات محبوب رساند و به مقام صعق و صحو كشاند. قيام براى خداست كه خاتم النبيين صلى الله عليه وله را يك تنه بر تمام عادات و عقايد جاهليت غلبه داد و بت ها را از خانه خدا برانداخت و به جاى آن توحيد و تقوا را گذاشت و نيز آن ذات مقدس را به مقام قاب قوسين او ادنى رساند.
بدبختى و تيره روزى ما به خاطر قيام براى منافع شخصى است .
خودخواهى و ترك قيام براى خدا ما را به اين روزگار سياه رسانده و همه جهانيان را بر ما چيره كرده و كشورهاى اسلامى را زير نفوذ ديگران درآورده . قيام براى منافع شخصى است كه روح وحدت و برادرى را در ملت اسلامى خفه كرده . قيام براى نفس است كه بيش از دهها ميليون جمعيت شيعه را به طورى از هم متفرق و جدا كرده كه طعمه مشتى شهوت پرست پشت ميزنشين شدند. قيام براى شخص است كه يك نفر مازندرانى بيسواد را بر يك گروه چندين ميليونى چيره مى كند كه حرث و نسل آنها را دستخوش شهوات خود كند. قيام براى نفع شخصى است كه الان هم چند نفر كودك خيابانگرد را در تمام كشور بر اموال و نفوس و اعراض مسلمانان حكومت داده . قيام براى نفس اماره است كه مدارس علم و دانش را تسليم مشتى كودك ساده كرده و مراكز علم قرآن را مركز فحشا كرده . قيام براى خود است كه موقوفات مدارس و محافل دينى را به رايگان تسليم مشتى هرزه گرد بى شرف كرده و نفس از هيچ كس در نمى آيد. قيام براى نفس است كه چادر عفت را از سر زن هاى عفيف مسلمان برداشت و الان هم اين امر خلاف دين و قانون در مملكت جارى است و كسى بر عليه آن سخن نمى گويد. قيام براى نفع هاى شخصى است كه روزنامه ها كه كالاى پخش فساد اخلاق است ، امروز هم همان نقشه ها را كه از مغز خشك رضاخان بى شرف تراوش كرده تعقيب مى كنند و در ميان توده پخش مى كنند. قيام براى خود است كه مجال به بعضى از اين وكلاى قاچاق داده كه در پارلمان بر عليه دين و روحانيت هر چه مى خواهند بگويند و كسى نفس نكشد.



دانلود فایل در ادامه مطلبpdf

یادداشتی از علی داستانی بیرکی

نقش مردم در انتخاب رئیس جمهور در اندیشه سیاسی امام خمینی(س)

در اندیشه سیاسی امام مردم بیشترین تاکید را دارند و این مردم هستند که زحمت کشیده اند و بزرگ ترین رویداد تاریخ را رقم زدند و برای پاسداشت زحمات مردم مسئولین باید وظیفه خود را به نحوه احسن انجام بدهند و انجام وظیفه این است که به قانون عمل کنند.

 

حضرت امام خمینی(س) به عنوان یک مصلح اجتماعی که در امتداد مسیر انبیاء ورسولان الهی گام بر می داشت توانست در ربع آخر قرن بیستم با پیشتیبانی مردم ایران یک حرکت سیاسی- اجتماعی را به وجود بیاورد. دستاورد  عظیم انقلاب اسلامی بر پایی نظام جمهوری اسلامی بود. نظام جمهوری اسلامی به پیشنهاد حضرت امام خمینی(س) و با تأیید 2/ 98 درصدی مردم ایران به تصویب رسید. این نظام از ترکیب دو واژه جمهوری و اسلامی تشکیل می شد، کلمه جمهوری همان گونه که امام می فرمودند بستگی به آرا و نظرات مردم داشت و مراد از جمهوری در اندیشه سیاسی امام همان است که در سایر نقاط دنیا به کار برده می شود. در این نظام  مردم اصل هستند و جایگاه ویژه ای را به خود اختصاص می دهند لذا حضرت امام خمینی(س) طی رهنمودهای فراوانی که داشتند انقلاب اسلامی را مرهون دستاوردهای مردم ایران بر می شمردند و از مردم به عنوان صاحب  انقلاب یاد می کردند و آنها را در جمهوری اسلامی اساس و همه کاره بر می شمردند.



 

 

 
 
 
رهبر انقلاب اسلامی در دیدار رمضانی با جمعی از شاعران كشور چندكلامی راجع به توجه بیش از پیش به «شعر كودك و نوجوان» و محتوای مذهبی و سیاسی بیان كردند. این سخنان بهانه‌ای شد تا پایگاه اطلاع‌رسانی KHAMENEI.IR در كلیپ صوتی «الفبای ایمان» به مرور بیانات حضرت امام خمینی و حضرت آیت‌الله خامنه‌ای درباره اهمیت تربیت صحیح كودك و نوجوان بپردازد.
http://farsi.khamenei.ir/themes/fa_def/images/home/rect-1-n.gif بخش‌هایی از بیانات رهبر انقلاب اسلامی كه در این كلیپ می‌شنوید:

ممكن است در بین همین ده نفر، همین پنجاه نفر كه شما تعلیم می‌دهید یك شخصی پیدا بشود كه بعدها یك مقام عالی داشته باشد، رئیس جمهور یك مملكت بشود، نخست وزیر بشود، مراتب عالیه كشور دست او بیاید. چنانچه همین یك نفری كه پیش شما بوده بعد هم رفته پیش كسان دیگر تا رسیده به آن آخر یك تربیت فاسدی بشود؛ یعنی یا تعلیمی باشد و هیچ كاری به این نداشته باشند كه این باید تربیت انسانی هم بشود، یا خدای نخواسته معلّم منحرفی باشد و این كودك از اول و بعد هم در مراتب دیگر، تحت یك تربیت انحرافی واقع بشود، ممكن است همین یك نفر، یك كشور را به باد فنا بدهد.

امام خمینی (ره) در دیدار با معلمان تعلیمات دینی سراسر كشور۵۹/۱۱/۱۰


درباره ما
Profile Pic
هیئت مکتب المهدی (عج) با عنایت به خداوند منان و مدد اهل بیت وبه جهت آشنایی بیشتر همشهریان عزیز دامغانی با فعالیت های هیئت مکتب المهدی (عج) وبرنامه های این هیئت اقدام به ایجاد این وبلاگ نموده است.لطفاً با نظرات خود خادمان اهل بیت را یاری نمایید.
اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟
  • آرشیو
    آمار سایت
  • کل مطالب : 151
  • کل نظرات : 5
  • افراد آنلاین : 1
  • تعداد اعضا : 0
  • آی پی امروز : 19
  • آی پی دیروز : 0
  • بازدید امروز : 21
  • باردید دیروز : 1
  • گوگل امروز : 0
  • گوگل دیروز : 0
  • بازدید هفته : 25
  • بازدید ماه : 23
  • بازدید سال : 409
  • بازدید کلی : 6,359