loading...
هیئت مکتب المهدی (عج) شهرستان دامغان

(بسم الله الرحمن الرحیم)
خبرگزاری براثا نوشت: سعدالدین هلالی یکی از اساتید فقه و ادیان دانشگاه الازهر، نوشیدن و خرید و فروش شراب را حلال اعلام کرد و اذعان داشت: که منافع شراب از مضرات آن بیشتر است زیرا که من استفاده می کنم!

 

(بسم الله الرحمن الرحیم)
کرامت به معنای کارهای خارق العاده که از اولیاء الهی سر می زند، به معنای کرم، بخشش و جوان مردی و نوازش و اشیاء نفیس نیز آمده، کرامت جمع کرامات است.[1]

(بسم الله الرحمن الرحیم)
در وجوب پوشش زن در ميان هيچ يک از مذاهب اسلامي، اختلافي وجود ندارد و فقيهان شيعه و سني بر لزوم پوشش بدن زن از نگاه نامحرم، اتفاق نظر دارند. اين حکم به دليل آن که در قرآن آمده، ابدي و هميشگي و از ضروريات دين است؛ بنابراين به ذکر آيه اي که درباره وجوب حجاب نازل شده است بسنده مي کنيم

 


(بسم الله الرحمن الرحیم)
در برخى کتاب هاى اهل سنّت، روایاتى دیده مى شود که با روایات متواترى که از رسول خدا صلى الله علیه وآله پیرامون امام زمان(عجل الله تعالی فرجه الشریف) نقل شد، مخالف است. بعضى با طرح این روایات و ادّعاى معارضه، مى خواهند حجیّت روایات متواتر مهدویت را زیر سؤال ببرند.
ما این مقاله را به بررسى و نقد روایات مذکور اختصاص مى دهیم تا اینکه شک و تردیدى پیرامون موضوع مهدویّت که مورد اتفاق مسلمانان است، باقى نماند.

 


(بسم الله الرحمن الرحیم)


منابع امنیتی رژیم صهیونیستی گفته‌اند این رژیم پس از توافق هسته‌ای ژنو تلاش برای جذب جاسوس فارسی‌زبان در واحدهای جاسوسی نظامی را افزایش داده‌اند.

 


(بسم الله الرحمن الرحیم)
امام رضا علیه‌السلام فرمودند: به خداوند خوشبین باش، زیرا 
هر که به خدا خوشبین باشد، خدا با گمانِ خوشِ او همراه است.
و هر که به رزق و روزی اندک خشنود باشد، خداوند به کردار اندک او خشنود باشد.
و هر که به اندک از روزی حلال خشنود باشد، بارش سبک و خانواده‌اش در نعمت باشد.
و خداوند او را به درد دنیا و دوایش بینا سازد.
و او را از دنیا به سلامت به دارالسّلامِ بهشت رساند.

 


(بسم الله الرحمن الرحیم)

ملكوت به معناي سلطنت، حكومت و مالكيت، صيغه مبالغه در معناي ملك است. مانند كلمه رحموت، كه مبالغه در معناي رحمت است. اضافه «و» و «ت» نشانة تأكيد و مبالغه آن است.

ملكوت هر چيز، عبارت است از آن جهتي كه رو به خدا دارد. چون هر موجودي دو جهت دارد: يكي رو به خدا و يكي رو به خلق. جهت رو به خدا، باطني است كه ملك آن، سمت رو به خلق و ظاهري است.(1) به بيان ديگر، عالم معني و آخرت،

 

عالم ملكوت و جهان طبيعت و دنيا، عالم ملك است. مثلا انسان، همانطور كه در اين دنيا، يك صورت ملكي و دنيوي دارد. يك صورت و خلق باطني هم دارد كه در وقت خروج از بدن، با هر ملكه‌اي از دنيا رفت، آن صورت آخرتي را به خود مي‌گيرد و چشم برزخي او را مي‌بيند و خود او هم در وقت گشودن چشم برزخي، خود را به هر صورتي هست مي‌بيند. پس لازم نيست كسي در اين دنيا به هر صورتي كه هست آن جا هم، به همان صورت باشد.(2)

 


(بسم الله الرحمن الرحیم)
حضرت آیت‌الله سبحانی با استناد به منابع روایی اهل سنت، به این عقیده نادرست وهابیت پاسخ داده اند که در ادامه می خوانید.

موضوع سخن ما این است که آیا گذشتگان، از اعمال ما مى توانند بهره مند شوند یا نه. و به تعبیر دیگر، اگر ما عمل نیکى را انجام دهیم و ثواب آن را به پدر و مادر و بستگان خود که در قید حیات نیستند هدیه کنیم، آیا عمل ما بحال آنان سودى دارد یا نه؟

قبلاً این توضیح ضرورى است که اعمال دیگران نسبت به انسان بر دو نوع است:

 


(بسم الله الرحمن الرحیم)

آخر کار انسان کجاست؟

 

اگر نگاه به آن عالَم نیز نگاه مادی و فیزیکی باشد، قطعاً این سۆال پیش می‌آید که آخرش کجاست؟ یا آخر کار انسان کجاست؟ چرا که عالم ماده محدود است و به بیان امیرالمۆمنین علیه‌السلام: «هر محدودی قابل شمارش است»؛ چنان چه برای

 

طبیعت آخری بیان شده است، چه در علوم قرآنی و چه در علوم تجربی. اما اگر نگاه عاقلانه، حکیمانه و غیر مادی، یعنی معنوی باشد، آخری ندارد، چنان چه هیچ یک از امور غیر مادی آخر ندارند.

 


تعداد صفحات : 15

درباره ما
Profile Pic
هیئت مکتب المهدی (عج) با عنایت به خداوند منان و مدد اهل بیت وبه جهت آشنایی بیشتر همشهریان عزیز دامغانی با فعالیت های هیئت مکتب المهدی (عج) وبرنامه های این هیئت اقدام به ایجاد این وبلاگ نموده است.لطفاً با نظرات خود خادمان اهل بیت را یاری نمایید.
اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟
  • آرشیو
    آمار سایت
  • کل مطالب : 151
  • کل نظرات : 5
  • افراد آنلاین : 2
  • تعداد اعضا : 0
  • آی پی امروز : 20
  • آی پی دیروز : 0
  • بازدید امروز : 22
  • باردید دیروز : 1
  • گوگل امروز : 0
  • گوگل دیروز : 0
  • بازدید هفته : 26
  • بازدید ماه : 24
  • بازدید سال : 410
  • بازدید کلی : 6,360